Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Η σκόπιμη δημιουργική ασάφεια του ωρολογίου προγράμματος του νηπιαγωγείου

Η σκόπιμη δημιουργική ασάφεια του ωρολογίου προγράμματος του νηπιαγωγείου
Δημοσιεύθηκε και επίσημα σήμερα η ίδρυση του ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου και το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο των νηπιαγωγών.
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που είδε το φως της δημοσιότητας σήμερα, με αλλαγή στο διδακτικό αντικείμενο του ολοήμερου προγράμματος της 3ης διδακτικής ώρας, μετά από έντονες δικές μας πιέσεις, δείχνει ότι αν πραγματικά υπήρχε ουσιαστικός διάλογος με τη βάση των εκπαιδευτικών και τη Διδασκαλική Ομοσπονδία θα είχαμε μια ουσιαστική και  τεκμηριωμένη διαμόρφωση του προγράμματος.
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα με περισσή δημιουργική ασάφεια, προσπαθώντας να κερδίσει επικοινωνιακά εκπαιδευτικούς και γονείς, αποτελεί δείγμα μιας πρόχειρης αντιμετώπισης των σοβαρών ζητημάτων που αφορούν την προσχολική Εκπαίδευση, με επιχειρήματα αμφίβολα και κίβδηλα.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν:

  • Πώς ικανοποιείται η ενιαία 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με την θεσμοθέτηση του νέου ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου όταν η προσχολική εκπαίδευση δεν έγινε δίχρονη υποχρεωτική και τα προνήπια δεν παρακολουθούν υποχρεωτικά το νηπιαγωγείο.
  • Πώς το νέο ενιαίο ολοήμερο νηπιαγωγείο σέβεται τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας όταν η προσέλευση των παιδιών γίνεται από 8:00 π.μ που ήταν για όλους, σε 8:20-8:30; Αναρωτήθηκαν αν οι γονείς που θέλουν να επιλέξουν το βασικό πρόγραμμα για να εξυπηρετηθούν με την αποχώρηση στις μία (αν τυχόν έχουν παιδιά στο δημοτικό) αν δουλεύουν και τι ώρα πιάνουν δουλειά; Πώς εξυπηρετεί παιδαγωγικά τη σταδιακή  ένταξη του νηπίου στο χώρο του νηπιαγωγείου όταν στερεί ουσιαστικά τη δυνατότητα του γονέα να φέρει ο ίδιος το παιδί του στο σχολείο κάτι που τώρα αναγκαστικά θα γίνεται από τρίτα πρόσωπα;
·         Εξυπηρετώντας τις ανάγκες των γονέων όπως επιχειρηματολογούν, είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει προαιρετική πρωινή ζώνη στα περισσότερα νηπιαγωγεία. Πώς αυξάνεται ο κοινός χρόνος των νηπιαγωγών που τόσο προβάλλει η εισηγητική ομάδα;και γιατί δεν ξεκαθαρίζεται ο χρόνος εργασίας της «δεύτερης νηπιαγωγού ή νηπιαγωγού ολοημέρου» (προσέλευση και αποχώρηση)
·         Εξυπηρετώντας τις ανάγκες των γονέων όπως επιχειρηματολογούν επίσης, πώς θα ξεκινήσει η σχολική χρονιά δεδομένου του προγραμματισμού από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, που έχει ήδη δρομολογηθεί με διαφορετικά δεδομένα;
·         Θυμίζουμε ότι οι πρόωρες αποχωρήσεις γίνονταν με βούληση του Διευθυντή Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου , μετά και από εισήγηση της νηπιαγωγού ….δεν ήταν κανόνας αλλά εξαίρεση στην αποχώρηση των παιδιών και σαφώς μπορούσε να περιοριστεί.
·         Τα μεικτά τμήματα λειτουργούσαν για να διευκολύνουν, όπου οι συνθήκες το απαιτούσαν, ήταν η εξαίρεση …τι κάναμε λοιπόν ;; την εξαίρεση που δε μας άρεσε ….κανόνα.
·         Πως εξασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισοδύναμη κατανομή παιδιών σε φύλο, ηλικία και εκπαιδευτικές ανάγκες όταν μετά το τέλος του «βασικού» προγράμματος δημιουργείται νέο τμήμα από αυτά που λειτουργούν το πρωί.
·         Πως εξασφαλίζεται η λειτουργία ολοήμερων τμημάτων με 5 παιδιά …με τι εξοπλισμούς, σε ποιες συνθήκες;
·         Πώς θα καταφέρουν να φάνε πρωινό τα παιδιά σε 10 λεπτά όταν το πρωινό μπαίνει στην διδακτική ώρα;;
  • Πού πήγε η συνεργασία των νηπιαγωγών στο πρόγραμμα .. η επιστημονικότητα του προγράμματος ο αντισταθμιστικός ρόλος του ολοήμερου μέσα από την ποιοτική προέκταση του ωραρίου;
·         Πώς γίνονται σεβαστές οι ανάγκες της ελληνικής οικογένειας όταν υπάρχουν εκπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης; Για ποιο σεβασμό λοιπόν μιλάμε; Μήπως ξεχάσατε ότι η ελληνική οικογένεια ζητά για τα παιδιά της υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης; Μήπως ξεχάσατε ότι η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη από μελλοντικούς πολίτες με υψηλής ποιότητας παιδεία και μόρφωση;
  • Πώς εξυπηρετείται  η ποιότητα της εκπαίδευσης με ανύπαρκτο σχεδιασμό ή με εξαγγελίες που ανατρέπονται από την μια στιγμή στην άλλη, όταν οι γονείς και οι μαθητές που είναι οι ωφελούμενοι της εκπαίδευσης δεν υπολογίζονται κατά τον προγραμματισμό και οι εκπαιδευτικοί που αποτελούν των κινητήριο μοχλό της εκπαίδευσης υποχρεώνονται σε ρόλους για τους οποίους είναι έξω από τα καθήκοντά τους;
Σε ότι αφορά τη θεσμοθέτηση του ωραρίου :
·         Η θεσμοθέτηση του ωραρίου μας ήταν πάγιο αίτημα του κλάδου εδώ και πολλά χρόνια. Πώς σκοπεύουν να εφαρμόσουν τη θεσμοθέτηση του ωραρίου χωρίς να λάβουν υπόψη τους τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας των νηπιαγωγών; πώς θα γίνει η μείωση του ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας;; Σαφώς το ωράριο δεν μπορεί να αφορά τα 9 νηπιαγωγεία που υπάρχουν από 4θεσια και πάνω… πανελλαδικά!!!
·         Θυμίζουμε επιπλέον ότι το ωράριο των νηπιαγωγών σαφώς και δεν είναι 25 ώρες γιατί το διάλλειμα που καθημερινά είναι 40 λεπτά, αποτελεί διδακτικό χρόνο αφού ούτε εφημερίες μπορούμε να έχουμε. Ουσιαστικά το ωράριο αυξάνεται …σεμνά και ταπεινά..
Απαιτούμε ουσιαστικό διάλογο για την διαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας του νηπιαγωγείου, τόσο σε ότι αφορά το ωράριο των νηπιαγωγών, όσο και το νέο τύπο ολοήμερου νηπιαγωγείου.
Υπερασπιζόμαστε το σχολείο της ποιότητας και όχι το σχολείο των μνημονίων και των περικοπών.
Tα κεκτημένα του κλάδου έγιναν ζητούμενα …οι αγώνες και οι διεκδικήσεις είναι μπροστά μας…. χωρίς εκπτώσεις …για το νηπιαγωγείο που παλεύουμε εδώ και χρόνια για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς!

Για την ομάδα Νηπιαγωγών
Κατσαρή Γεωργία
Κορωναίου Βέτα
Νάτσια Ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου